Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi vil til enhver tid etterstrebe å ha så korrekt informasjon som mulig om produktene i nettbutikken. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du kan selv velge om du vil akseptere vårt tilbud eller kansellere din bestilling.

Ved noen anledninger åpner vi for forhåndsbestilling av varer før de kommer på lager. Dette vil da være oppgitt i produktteksten. Betaling for produktet skjer ved kjøp, og varen sendes så snart den kommer på lager. Normal angrefrist løper fra kunden mottar varen, og det vil være mulig å avbestille varen før den leveres.

Produktinformasjon og pris

Alle priser er i norske kroner. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen fullføres, og vil inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt med mer.

 

Retur og angrerett

Angrerett

Angrerettloven gjelder generelt ved kjøp gjort i Southern Coffees nettbutikk. Angreretten er på 14 dager (jf. Angrerettloven § 20). I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, selv om varen er brukt. Det forutsettes at varen kan levers tilbake i vesentlig samme stand som den var ved kjøp. Ferskvarer og varer som er laget på bestilling er unntatt angrerett. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du som kunde har mottatt din leveranse.

Angreretten gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a).  Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 24, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Returkostnader vil variere avhengig av hvilket produkt du ønsker å returnere.

Fornøydhetsgaranti

Spesialbestilte varer og ferskvarer er normalt unntatt angrerett. Vi kan ikke selge kaffe som er sent i retur til oss – enten den er åpnet eller ikke. All kaffe fra Southern Coffee brennes fersk på bestilling, og har en viss holdbarhet før kvaliteten sakte avtar. Imidlertid ønsker vi å tilby samme betingelser selv for vår ferskbrente kaffe – for vi er helt trygge på at du vil bli fornøyd. Det betyr at vi gir samme 14 dagers angrerett som for ordinære varer. Dersom du ikke er fornøyd med kaffen, og ønsker å benytte deg av denne garantien, vil vi svært gjerne at du forteller oss hvorfor du ikke er fornøyd, slik at vi kan forbedre oss!

a name=»retur»>Retur

Du kan velge å heve kjøpet og sende varen i retur. Du vil da få hele beløpet refundert. Returfrakt må dekkes av kunden. Fyll ut returskjemaet som ligger vedlagt i leveransen, og legg denne ved varen du ønsker å returnere. Når vi har mottatt varen og godkjent returen, vil du få pengene tilbake. Tilbakebetaling skjer normalt innen 10 arbeidsdager.

Retur sendes til:
Southern Coffee v/Cemo AS
Mjåvannsveien 90
4628 Kristiansand

Levering og frakt

Alle ordre sendes med Bring/Posten. For abonnementer forsøker vi å bruke Pakke i postkassen. Dette gjør at pakken leveres i din postkasse om mulig, slik at du slipper å hente på postkontor eller Post i butikk.

Frakt

Privatkunder: Vi har fastpris på frakt i vår nettbutikk. Prisen er på kr 69,-, og kjøper du varer for over 499 kr, bortfaller fraktkostnaden.

Abonnementskunder (privat og bedrift): Alle våre kaffeabonnementer er fritatt fraktkostnad.

Forhandlere: Frakt varierer (basert på vekt og leveringssted) – Fraktfri leveranse ved kjøp over 3500,- eks. mva.

Abonnementsvilkår

Når du tegner et abonnement gir du tillatelse til at Klarna på vegne av Southern Coffee trekker det spesifiserte månedlige beløpet hver måned, så lenge abonnementet løper. Abonnementet kan sies opp når du ønsker, og har ingen bindingstid. For hver måned spesifiseres det en brennedato, og en avbestillingsfrist. For at abonnementet skal kunne avsluttes i inneværende måned er det viktig at vi mottar din avbestilling innen avbestillingsfristen. Ved å overholde denne, hjelper du oss å planlegge hvor mye kaffe vi skal brenne av hver type – og du bidrar til å hindre matsvinn.

Vi er i oppstartsfasen for kaffeabonnementer, og forbeholder oss retten til å endre vilkår, betingelser, priser og leveringsbetingelser for løpende abonnementer. Dersom dette gjøres, vil vi varsle det 30 dager i forveien – og en står fritt til å avbestille eller endre bestillingen uten at det koster noe.

Leveransevilkår

For å garantere best mulig kvalitet, brenner og sender vi kaffe én gang i uka. Vanligvis er dette på tirsdager, men det kan avvike noe på grunn av fridager, reise og annet. Normal leveringstid vil være mellom 2-3 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Det betyr at dersom vi mottar din bestillingen innen tirsdag morgen, så vil du normalt ha kaffen levert i løpet av uka. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Southern Coffee eller Posten har mye trafikk.

Posten sender ut to påminnelser dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss.

For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr 199,-. Dette er for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Vi presiserer at vi leverer varer til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke varer til utlandet.