Personvern og sikkerhet

KJØPSBETINGELSER

OPPLYSNINGER GITT I NETTBUTIKKEN

Vi vil til enhver tid etterstrebe å ha så korrekt informasjon som mulig om produktene i nettbutikken. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du kan selv velge om du vil akseptere vårt tilbud eller kansellere din bestilling.

Ved noen anledninger åpner vi for forhåndsbestilling av varer før de kommer på lager. Dette vil da være oppgitt i produktteksten. Betaling for produktet skjer ved kjøp, og varen sendes så snart den kommer på lager. Normal angrefrist løper fra kunden mottar varen, og det vil være mulig å avbestille varen før den leveres.

PRODUKTINFORMASJON OG PRIS

Alle priser er i norske kroner. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestillingen fullføres, og vil inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt med mer.

BETALINGEN

Du vil få en ordrebekreftelse når du har gjort ditt kjøp på cemo.no. Bruker du kredittkort/debetkort reserveres beløpet og kortet blir belastes samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura

RETUR OG ANGRERETT

ANGRERETT

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp gjort i Cemos nettbutikk. Angreretten er på 14 dager (jf. Angrerettloven § 20). I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, selv om varen er brukt. Det forutsettes at varen kan levers tilbake i vesentlig samme stand som den var ved kjøp. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du som kunde har mottatt din leveranse.

Angreretten gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a).  Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 24, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Returkostnader vil variere avhengig av hvilket produkt du ønsker å returnere.

RETUR

Du kan velge å heve kjøpet og sende varen i retur. Du vil da få hele beløpet refundert. Returfrakt må dekkes av kunden. Fyll ut returskjemaet som ligger vedlagt i leveransen, og legg denne ved varen du ønsker å returnere. Når vi har mottatt varen og godkjent returen, vil du få pengene tilbake. Tilbakebetaling skjer normalt innen 10 arbeidsdager.

Retur sendes til:
Cemo AS
Mjåvannsveien 90
4628 Kristiansand

Ta kontakt på post@cemo.no ved spørsmål rundt reklamasjon.

LEVERING OG FRAKT

Alle ordre sendes med Bring/Posten.

FRAKT

Privatkunder: Vi har fastpris på frakt i vår nettbutikk. Prisen er på kr 69,-, og kjøper du varer for over 499 kr, bortfaller fraktkostnaden.

Forhandlere: Frakt varierer (basert på vekt og leveringssted) – Fraktfri leveranse ved kjøp over 3500,- eks. mva.

LEVERANSEVILKÅR

Normal leveringstid vil være mellom 3 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid i perioder der Cemo eller Posten har mye trafikk.

Posten sender ut to påminnelser dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss.

For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet med et gebyr på kr 199,-. Dette er for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Vi presiserer at vi leverer varer til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Vi sender ikke varer til utlandet.

 

PARTENE

Selger

Firmanavn: Southern Coffee c/o Cemo AS, org.nr.: 980579409
Kontaktadresse: Mjåvannsvegen 90, 4620 Kristiansand
E-post: post@cemo.no

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen.

Personlig informasjon

Når du handler i vår nettbutikk kommer du til å legge igjen personlige opplysninger som navn, adresse, mailadresse og telefonnummer. Dette er informasjon vi må ha for at du skal kunne fullføre handelen på en god måte, og for at vi skal kunne levere ordren til deg.

Vi vil behandle dine personopplysninger i samsvar med Personopplysningsloven (PDA), og opplysningen vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne registre. Du har alltid rett til å få den informasjonen vi har lagret om deg, og du har også rett til å få den slettet. Ta kontakt med oss post@southern.coffee hvis du vil at vi skal slette informasjon om deg.

Klarna Checkout

I nettbutikken vår bruker vi Klarna Checkout som betalingssystem. Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Du identifiserer deg enkelt gjennom å svare på et par spørsmål, og du kan enkelt velge den betalingsmetoden som passer deg best. Først bekrefter du ditt kjøp, deretter velger du hvordan du vil betale.

Personvern og identifisering

For å trygt kunne identifisere deg og hindre uautorisert bruk eller misbruk, og for å oppfylle kravene i henhold til god kredittformidling, må Klarna verifisere din identitet. Klarna innhenter også informasjon om fødselsnummer, navn, adresse, valg av kredittavtaler, samt kredittinformasjon.

Klarna og våre samarbeidspartnere vil behandle dine personopplysninger for å kunne tilby deg en enklere betalingstjeneste via Klarna Checkout, og for å forenkle betalingsprosessen neste gang du bruker Klarnas tjenester. Klarna bruker personopplysninger for det formål å sikre din identitet, administrere kundeforhold, hindre misbruk eller utnyttelse av betalingstjenester, utføre kundeanalyser, risikoanalyser, risikostyring, forretningsutvikling, kommersielle- og markedsføringsformål for egen del og for våre spesielt utvalgte partnere, og til å overholde gjeldende regulatoriske krav for øvrig.

Les mer om Klarnas vilkår og betingelser

 

Cookies

Vi bruker cookies på vår nettside. En Cookie er en liten kode som lagres som en tekstfil på din datamaskin når du laster en nettside. En cookie kan ta vare på informasjonen du taster inn, og oppbevarer den til neste gang nettsiden besøkes av samme maskin. På den måten slipper du å registrere informasjon flere ganger, og cookies kan dermed være til stor hjelp for deg.

Ingen av våre cookies gjør at vi kan knytte informasjon til deg som enkeltperson. Bruken er ren funksjonell og brukes for å skille mellom besøkende.

Google Analytics

For å analysere bruken av nettstedet bruker vi analyseverktøyet Google Analytics. Dette verktøyet bruker cookies som registrerer brukernes IP-adresse, og gir informasjon om bruken av nettstedet.

 

KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.